اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 29740
1397/05/05 - 11:11
مجوز کارآزمایی های بالینی یک سلول درمانی جدید برای GvHD بوسیله FDA

مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس اعلام کرده است که سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) موافقت خود را برای انجام کارآزمایی های بالینی مربوط به MSCTC-0010 در بیمارانی که خطر بالای بیماری پیوند علیه میزبان مقاوم به استروئیدها(HR/SR aGvHD) اعلام کرده است.

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کانزاس، MSCTC-0010 را به عنوان یک سلول درمانی جدید که حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون مشتق از بند ناف است برای درمان HR/SR aGvHD معرفی کرده است. نرخ بقای بیمارانی که دچار HR/SR aGvHD می شوند بسیار پایین است و محققین کانزاس بر این باورند که استفاده از سلول درمانی MSCTC-0010 به عنوان درمانی خلاقانه می تواند بعد از پیوند مانع از حمله سلول های T اهدایی علیه بیماران شود.

بیماری GvHD شرایطی است که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن اتفاق می افتد. در این بیماری، گرافت سلول های بنیادی مغز استخوان اهدایی حاوی سلول های T است که ممکن است بدن گیرنده را به عنوان یک جسم خارجی بشناسند و به موجب آن به بافت های سالم بدن حمله کنند. این بیماری یک مشکل حاد است که در بسیاری از موارد می تواند منجر به مرگ شود.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved